מדפים ואמצעי תצוגה בריג'נסי

יש כאלה שמזמן כבר הספידו את החנויות הפיזיות, וטוענים שזמנן תם ונשלם, ולכל היותר רואים בהן פלטפורמה שנאחזת בציפורניים כדי לשרוד לנוכח המציאות הדיגיטלית והדינמית כל כך.

נכתב על ידי- סטודיו אמיר צור-מעצבים חוויה

נכון, קשה להתווכח עם נתונים, ובכל זאת רגע לפני שמספידים את החנויות הפיזיות אפשר בהחלט להסתכל על כל העניין מנקודת מבט שונה לגמרי, ובהחלט להפוך את מה שנתפס כחסרון ליתרון… ובמשפט אחד אפשר לומר שהסוד הגדול טמון ביצירת חוויית קנייה אחרת בחנויות, למשל לריג'נסי – מתקני תצוגה למשרדים ולחנויות יש בהחלט מה להציע לחנויות פיזיות בתחום – ובכך ליצור חוויה שחנויות הסחר האלקטרוני לעולם לא יוכלו להתחרות בה.

להבין מול מי מתמודדים…

כדי לתת מענה של חוויה ייחודית ללקוח צריך להתחיל בנקודת המוצא, ולהבין את הזירה של המתחרים – חנויות הסחר ויתרונותיהן.

רשת האינטרנט מציעה זמינות ברכישת מוצרים. מעבר לכך יש כיום אפשרות להשוות מחירים דרך האינטרנט, ובזכות זה הכוח עבר לידי הלקוח. כיוון שהידע הוא כוח לצרכן שמאפשר לו להשפיע ולדרוש הפחתה של המחיר, הטבה נוספת או ערך מוסף.
כתוצאה מהתחרות הגדולה נדרשות החנויות והרשתות להוריד את המחירים, רק כדי להשתוות למתחריהם.

האתגר – לשמור על נפח מכירות בעולם שרווי בחנויות סחר אלקטרוני

כאמור, אין צורך למהר ולהספיד את החנויות הפיזיות הנהדרות, ואפשר בהחלט להפיק מהלימון לימונדה.
ואיך עושים את זה? בודקים מה חסר בחנויות הסחר האלקטרוני וקיים בכל זאת בחנויות הפיזיות, כאשר התשובה נמצאת בשאלה עצמה – לחנויות הסחר חסר הממד הפיזי!

למשל בחנויות הסחר האלקטרוני אין אפשרות לגעת במוצרים, אפשרויות הקשר האנושי מוגבלות, יכולת העיצוב מצטמצמת לגרפיקה בלבד ועוד.
לפניכם מספר דרכים לחזק את יתרונות החנות הפיזית וליצור חוויית קנייה אחרת ללקוח:

אנשים קונים מאנשים

אחד מעקרונות היסוד המוסכמים בעולם המכירות הוא שלפני שאנשים קונים מוצר הם קונים את חוויית הקנייה. מכאן היתרון הראשון והוא שהקשר האנושי מתאפשר בצורה מלאה יותר דווקא בחנויות.
את זה צריך להדגיש וחובה לחזק – כלומר להשקיע בהון האנושי של המוכרים, להשקיע בטיפוחם ולשפר את גישת השירות שלהם ללקוחות.

אין טוב יותר ממראה עיניים

עם יד על הלב, לא קרה לכם שהגעתם לחנות וידעתם שזה מקום שתחזרו אליו, רק בגלל שנעים לכם שם? כשחנות משקיעה בנראות היא שואבת לתוכה קונים, מאריכה את זמן השהות שלהם בה, קל להתמצא בה, ולבסוף היא יוצרת כוח קנייה שחוזר לקנות שוב ושוב.

אנשים לא תמיד מודעים לכך שהאסתטיקה היא הכוח שממגנט אותם לחנות. הם יגידו שהם פשוט אוהבים את החנות, אבל לא ידעו להצביע על כך שהסיבה לכך היא תחושה של ריגוש שמלווה אותם בביקור בחנות.

איך מייצרים חוויה עיצובית לחנות?

מתחילים בחלון הראווה – ממשיכים למרחב החנות – ונוגעים גם בעיצוב של הפרטים הקטנים ביותר.

  • את חלון הראווה אפשר לתאר כפיתיון של הדייג, שמעודד את הלקוחות להיכנס פנימה. בעזרת השקעה נכונה ואיכותית בחלון הראווה מתקיימת מעיין הצהרה ראשונית של החנות שמבטיחה ללקוח חוויית קנייה מהנה.
  • חשוב שההבטחה בחלון הראווה תתממש בחנות עצמה, למשל; באמצעות מעברים מרווחים ונוחים להתניידות, ולצד זה להקדיש חשיבה נוספת לאלמנטים מכירתיים שמשתלבים בשיקולי מסלול ההליכה של הלקוחות בחנות, למשל; מתקני תצוגה נכונים ומותאמים, וגם שורה של מבצעים בדרך לקופה.
  • בנוסף, לעורר אצל הלקוח דרך העיצוב חוויה של התרגשות והנאה. לדוגמה, לתת ללקוח תחושה שבחנות הזו חושבים עליו באמצעות פינת ישיבה לעיון בחנות ספרים, פינת החתלה בחנות למוצרי תינוקות, מספר של עמדות לשירות לקוחות ברחבי חנות גדולה מאוד ועוד.
  • פונקציונאליות היא שם המשחק – היום כשמדברים על עיצוב מסחרי ועל עיצוב בכלל הנגזרת הברורה מכך היא הפונקציונאליות. כלומר, חלק מהאסתטיקה נמדדת באמצעות הפונקציונאליות של העיצוב, ואחת הדרכים לתת מענה שכזה בחנויות הוא להתאים מתקני תצוגה שינגישו את המוצרים בצורה טובה, ילוו בשילוט נכון וחכם ובכך ישלימו את ממד המכירה המתבקש.
    אחת הספקיות המובילות בתחום היא חברת ריג'נסי – מתקני תצוגה למשרדים ולחנויות שמציעה מגוון רחב של מתקני תצוגה באמצעות תלייה, מידוף ושילוט ייחודיים. מערכות התצוגה מאפשרות לתת פתרון כולל בהתאמה מושלמת לחנות ולצרכים המכירתיים, תוך שמירה על עיצוב ייחודי ופונקציונלי בנקודות המכירה.
  • כמענה לחדשנות המגולמת היטב בחוויית הקנייה הווירטואלית גם החנות הפיזית צריכה לצאת בהצהרה כלשהי שיש בה חדשנות. לדוגמה, מסכי לד להצגת המוצרים, מסכים חכמים להזמנת מוצרים, סריקת קודים על מנת לקבל מידע נרחב על מוצר או כהפניה לסרטון וידיאו שמדגים את השימוש במוצר ועוד.

לסיכומו של עניין, מי שעוסק בעיצוב חנויות יודע שמצופה להן עוד אריכות חיים, כי הציבור מחפש ליצור תקשורת ממשית וזקוק לחוויית קנייה ממשית. הכלים העיצוביים שיש ברשותנו, המעצבים המסחריים, מאפשרים לנו לתת פתרונות מותאמים שיביאו לידי ביטוי את יתרונות החוויה הפיזית ויעוררו את הקהל להצביע שוב ברגליו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. לשמירת הקטגוריה .