עיצוב פנים החנות חשוב לעיתים יותר מחלון התצוגה

כשמגוון החנויות בקניונים כה רב, נרצה לייצר יתרון משמעותי על פני חנויות אחרות. כידוע, אנשים רבים "קונים עם העיניים" ולכן נרצה לשדרג את מראה פנים החנות ולעצב אותה בצורה אשר תמשוך לקוחות. ישנן שיטות רבות לשדרג את מראה פנים החנות כגון: מתקני תצוגה מיוחדים, שילוט פנים, שלטי לד, חיפוי קירות, שימוש מושכל בצבעים או גופי תאורה ועוד. כמובן שחשוב להשקיע גם בחלונות התצוגה של החנות, הם האלמנט הראשון שימשוך את הלקוחות אל תוך החנות. אבל אם פנים החנות לא יהיה נעים לעין ומסודר, לקוחות רבים יצאו בלי לקנות דבר.

מתקני תצוגה ייחודיים לחנויות

כיצד ניתן לשדרג את מראה פנים החנות?

  • סדר – נרצה להקפיד על סדר וארגון בחנות, לא משנה באיזה סוג חנות מדובר חשוב לשמור על סדר על ידי שימוש במדפי ומתקני תצוגה נכונים. במקרה של חנויות בגדים יש לעשות שילוב נכון בין מדפי בגדים, מתלים מסוגים שונים, סטנדים ועוד. אם כל הביגוד יהיה מונח על מדפים, לא יהיה ניתן לראות מה יש לחנות להציע, ולכן חשוב לשלב שימוש גם במתלים. כמו כן, יש לוודא סידור הגיוני של הסחורה. למשל בחנויות כלי בית, יש לסדר לפי סוגים, צבעים, סטים וכדומה, בכדי לאפשר ללקוח למצוא את מה שהוא מחפש ביתר קלות. בנוסף, ניתן להוסיף שלטי לד למחלקות שונות בכדי להגביר את התמצאות הלקוח בחנות.
  • שלטים – כפי שהוזכר קודם, ניתן ואף רצוי להשתמש בשלטים בכדי להגביר את תחושת ההתמצאות של הלקוח בחנות. למשל שלטי לד מעל מחלקות שונות או אגפים שונים של החנות יכולים לתרום רבות להתמצאות הלקוח, במיוחד כי ניתן לראותם גם למרחק. בנוסף, ניתן להשתמש בשלטי פנים המציגים מוצרים שונים שיש לחנות להציע, אשר ימשכו את תשומת ליבם של הלקוחות וימשכו אותם לקנות מהמוצרים המוצגים.
  • עיצוב – חשוב להתאים את עיצוב החנות לאופייה, ולייצר סגנון עיצוב אחיד המשקף את אופי החנות. ניתן לעשות שימוש באלמנטים דקורטיביים כמו תאורה בצבעים שונים, אביזרים דקורטיביים, חיפוי קירות, ריצוף מיוחד ועוד. חשוב מאוד לשמור על קו אחיד המתאים גם לסחורה המוצעת בחנות. לא נעצב חנות לחומרי בניין כמו יער טרופי, ולא נעצב חנות לכלי בית כמסלול מרוצים. לכן חשוב להתאים בין סוג החנות לעיצובה, וכמובן לשלב את תצוגת הסחורה כחלק מעיצוב החנות, נבחר סטנדים ומדפים מתאימים לעיצוב שבחרנו, כדי שיראו חלק אינטגרלי מהעיצוב הכולל. כמו כן, גם את שילוט הפנים נתאים לטון העיצובי, למשל לא נבחר שלט לד בצבע ירוק לחנות שהצבע השולט בה הוא ורוד, חשוב מאוד לשמור על אחידות בעיצוב.

ישנן דרכים רבות לשדרג את מראה החנות, רק צריך לבחור

כאשר בוחרים לשדרג את מראה החנות צריך לתכנן, ואז פשוט ללכת ולבחור. לא קשה למצוא חברות המציעות מידוף, שלטי פנים, שלטי לד וחיפוי קירות לחנויות, אז לאחר שמסיימים לבחור את הרעיון הכללי, נותר רק לבחור ולבצע, ובכך להגדיל את נפח הלקוחות בחנות באופן מידי.