מה זה זכוכית מחוסמת

לא תמיד יוצא לנו לדבר כאן על כל המוצרים שיש לנו בחנות, אבל מידי פעם אנחנו משתדלים לגוון ולעלות למודעות מוצר אחר שלא זוכה ליחס הראוי לו. הפעם אנחנו רוצים לדבר על חומר גלם שאומנם נמצא בסביבה כבר עשרות שנים והוא חלק בלתי נפרד מבתי רבים, אך משום מה הוא עדיין לא הצליח לבסס לעצמו מקום של כבוד בצמרת חומרי הגלם הפופולריים ביותר בענף הבניה וכדי לשנות זאת אנחנו מביאים לכם את המאמר הזה על מהי זכוכית מחוסמת ומה היתרונות שלה. תאמינו לנו שאחרי שתקראו את זה לא תוכלו להתעלם מזכוכיות מחוסמות יותר.

מה ההבדל בין זכוכית לזכוכית מחוסמת?

לא ניכנס כאן להגדרות המדויקות של מהי זכוכית כי אנחנו לא רוצים להתחיל לזרוק לחלל האוויר ביטויים כמו מוצק אמורפי ושריג גבישי שכנראה לא יגידו הרבה לרוב האנשים. אבל כן נגיד בקצרה כי הזכוכית הנפוצה ביותר שנמצאת בשימוש נקראת Soda-Lime Glass והיא עשויה משילוב של קוורץ, חול, נתרן וגיר. בנוסף על סוג הזכוכית הזו קיימות עוד המון סוגים של זכוכיות כמו זכוכית רבודה, זכוכית חלבית, זכוכית רפלקטיבית והרשימה עוד ארוכה.

אבל אנחנו התכנסנו כדי לעלות על הנס את הזכוכית המחוסמת ולכן זה הזמן להסביר מהי זכוכית מחוסמת. בניגוד לזכוכית הרגילה שאותה מחממים לטמפרטורות גבוהות כדי לייצרן ואז מייבשים בתנורים מיוחדים למשך תקופה של כיממה שלמה, את הזכוכית המחוסמת מייצרים בשיטה מעט שונה המקנה לה חוזק מבני של בערך פי ארבע מאשר הזכוכית הרגילה. כדי לייצר זכוכית מחוסמת אנחנו צריכים להביא את חומרי הגלם לרתיחה בטמפרטורה של כ-800 מעלות צלזיוס ומיד לאחר מכן להעביר את הזכוכית תהליך קירור מהיר.

התוצאה המתקבלת היא ששטח הפנים המתקבל לאחר תהליך הייצור הזה הוא עמיד וחזק יותר ולעומתו החלקים הפנימיים מתכווצים בצורה שונה ומנסים "לצאת החוצה" אך בגלל הבדלי החום הם נתקעים ומייצרים את הזכוכית המחוסמת. חשוב לדעת כי בחלקים מסוימים כמו למשל הליטוש או הפאזה, הזכוכית תהיה עדינה יותר ולכן היא עדיין עשויה להישבר ואי אפשר להגיד עליה כי אי לא נשברת לעולם. אך הסיכוי שזכוכית מחוסמת תישבר הוא נמוך בהרבה מזכוכית רגילה ואם היא כבר תישבר אז השברים לא יהיו חדים כמו שאנחנו מדמיינים.

זכוכית מחוסמת על סוגיה

יתרונות הזכוכית המחוסמת

  1. בטיחותיות – זכוכית מחוסמת נחשבת לבטיחותית בהרבה מכל סוג אחר של זכוכית בעיקר בזכות העובדה שכאשר היא מקבלת מכה חזקה הלחץ שנוצר בשכבה הפנימית בשל התהליך הייצור הייחודי משתחרר והזכוכית נשברת להמון חלקיקים קטנים.
  2. חוזק – אמרנו בהתחלה כי זכוכית מחוסמת נחשבת לחזקה יותר מזכוכית מחושלת (שזו הזכוכית הרגילה) ברמה של בערך פי ארבעה, מה שאומר שהיא עמידה יותר בפני מכות ורוחות וככזו היא מומלצת מאוד לשימוש במקומות כמו מקלחונים.
  3. עמידות בחום – אחד השימושים הנפוצים ביותר בזכוכיות מחוסמות הוא באביזרי מטבח כמו תנורים. הסיבה שמובילה לכך היא שהזכוכית הזו מסוגלת לעמוד בטמפרטורות של עד 243 מעלות.
  4. המראה שלה – זכוכית מחוסמת לא מושפעת במראה שלה מתהליך הייצור המיוחד. אפשר להזמין אותה בצורתה השקופה והטבעית, אך אפשר גם להזמין אותה בצבעים משתנים או עם דוגמאות לפי הצרכים העיצוביים.
  5. עמידה בפני שריטות – זכוכית מחוסמת היא אחת מהזכוכיות שהכי קשה לשרוט אותן. תהליך הייצור הייחוד הופך את הזכוכית לחזקה ברמה כזו שצריך להתאמץ מאוד כדי להצליח ולשרוט אותה.

אצלנו במרזבית תוכלו למצוא סוגים ועיצובים של זכוכית מחוסמת במחירים האטרקטיביים ביותר בישראל. כאחד מהספקים המובילים בתחום הבניה, אנחנו תמיד עושים את כל המאמצים להביא לקהל לקוחותינו לא רק המוצרים והשירות הטובים ביותר, אלא את המחירים הנוחים ביותר. נשמח לעמוד לשרותכם ולייעץ לכם בבחירת חומרי הגלם וכלי העבודה המתאימים ביותר לפרויקט עליו אתם עובדים. כל שצריך לעשות זה לבקר אותנו באחד הסניפים שלנו או להתקשר אלינו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. לשמירת הקטגוריה .