איך לשמור על סדר בחנות

להיות הבעלים של חנות זו משימה שיש בתוכה המון אלמנטים קטנים ומשונים שכולם יחד משפיעים באופן גורף על הצלחת החנות. אחד מהגורמים עם המשקל הגבוה ביותר הוא האלמנט של הנראות. אנשים לא אוהבים להיכנס לחנות שנראית מבולגנת ומלוכלכת ולכן אנחנו מוכרחים תמיד לשמור על מראה נקי ומסודר בחנות, אם אנחנו רוצים באמת למכור בחנות שלנו. כמובן שחשוב לפתח שגרת ניקיון וצ'קליסט ייחודי, דברים שניגע בהם בהמשך המאמר, אך לפני כן חשוב להתייחס דווקא למדפים בחנות ואמצעי התצוגה השונים כמו קופסאות פרספקס או סטנדים.

איך התצוגה משפיעה על הסדר ועל הניקיון?

מובן שאם יש לכם מסעדה אז חשוב מאוד שתקפידו באופן מחמיר על הניקיון כדי להקפיד על בטיחות המזון. אבל ברוב החנויות שלא מוכרות אוכל הניקיון לא צריך לעבור בדיקה קפדנית והוא לא בהכרח משפיע על המוצרים שבחנות. מה שכן משפיע על הלקוחות זה המראה הכללי של החנות ולכן אנחנו רוצים להתמקד בפתרונות תצוגה כך שכל מי שמביט בחנות שלנו מבחוץ ירגיש משיכה להיכנס פנימה.

קיימים המון סוגים של פתרונות תצוגה לחנויות, אבל מעל לכולם ניצבות קופסאות פרספקס בעלות המראה המלכותי. מדובר על קופסה העשויה פרספקס שקוף שמאפשר להתבונן בפריט שבפנים, בלי לגעת בו. העובדה שהפרספקס שקוף יותר מזכוכית מאפשרת ללקוחות להתרשם מהתכשיט, אך משדרת לו גם כי מה שמוצג בפנים יוקרתי במידה כזו שנדרשת הגנה עליו. מדובר על טריק פסיכולוגי שיווקי שמעודד את הלקוחות להעריך את המוצרים ברמה אחרת מאשר מוצרים שנחשבים בעיניהם כ"פחותים".

כשאנחנו בוחרים מדפים לחנות אנחנו צריכים לחשוב על הנראות הכללית. אנחנו לא רוצים לייצר מצב שבו אנחנו דוחסים מלא מדפים זה על גבי זה, כי הדבר יביא לכבדות ולתחושת בלאגן. במקום זאת חשבו על דרכים מקוריות להציב מדפים בחנות שיעזרו לעוברים והשבים להימשך ולהסתקרן. קיימים בשוק מתקני תצוגה רבים שיעזרו לכם לייצר תצוגות מפתיעות ומקוריות, אבל חשוב תמיד לתכנן ולבנות דברים שגם נוכל לתחזק ולשמור עליהם נקיים.

איך תשמרו על החנות שלכם מסודרת ומוכרת?

טיפים לשמירה על חנות מסודרת

  • הימנעו מערבוביה – כשאין סדר בחנות זה משדר ללקוחות שלבעלי החנות לא אכפת ממה שהוא מוכר. אבל יותר מהמסר הלא מחמיא שזה משדר, חשוב לזכור שבלאגן מושך בלאגן ושבלאגן לא מוכר. הטיפ הזה נכון במיוחד לחנויות בגדים שבהן אנשים מודדים את הבגדים, חשוב מאוד להתארגן על ציוד לחנות בגדים כדי לאפשר תלייה נוחה של הבגדים וגם למנות אחראי על פינוי הבגדים מתאי המדידה.
  • נשפך משהו? טפלו בזה במקום – נכון שלחנויות רבות יש סבבי ניקיון ברורים, אבל תופתעו לגלות שיש מקומות שברגע שמשהו נשפך ברחבי החנות הם פשוט לא עושים כלום. הסיבה לחוסר המעשה היא הקטנת ראש והסתמכות על הרגלי העבודה הקיימים, אך ההשלכות של זה על הלקוחות מרחיקות לכת.
  • נקו את חלון הראווה שבעתיים – אתם משקיעים בניקיון החנות ובסדר שלה ועושים זאת באהבה ובידיעה שזה משרת אתכם. אבל את חלון הראווה של החנות אתם צריכים לנקות בצורה יסודית הרבה יותר מאת שאר החנות. חלון הראווה הוא הפתח של הלקוחות אליכם ואם הוא לא מזמין אז הלקוחות לא יכנסו.
  • ניקיון הוא חלק מסדר העבודה – בנו סדר פתיחת וסגירת חנות שכחלק אינטגראלי ממנו מנקים את החנות. זה יכול להיות שבתחילת היום רק מטאטאים ומסדרים ובסוף היום מנקים באופן יסודי, או להפך. הסדר ממש לא משנה, אבל חשוב שתקפידו על רוטינת ניקיון קבועה.
  • אל תשאירו פחים מלאים – שמתם פחים ברחבי החנות ובסביבתה, עכשיו תנקו אותם. זה שאתם מאפשרים ללקוחות להיפטר מאשפה זה נהדר, אבל אתם לא רוצים אף פעם שהפחים יהיו מלאים באופן לא נעים ולכן חשוב לרוקן אותם כמה פעמים במהלך היום.
  • תקשורת טובה פותרת הכול – כמו הרבה דברים בחיים, גם ניקיון החנות מתבסס על תקשורת טובה בין העובדים. מומלץ לערוך ישיבות חודשיות שבהן דנים גם בתחזוקה וניקיון החנות, למשל כדי למנות אחראי לניקיון מתקני התצוגה או מישהו שיסדר מחדש את המדפים לחנות בצורה שתתאים לעונה המתקרבת.
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. לשמירת הקטגוריה .